Børn, unge og science: Rapporter og undersøgelser
Her kan du hente rapporter og undersøgelser fra vores program for Børn, unge og science.
Evaluering af science i fritiden, 2. rapport
Af Rambøll og Københavns Professionshøjskole, 2023
Midtvejsevaluering af Science i fritiden, 1. rapport
Af Rambøll og Københavns Professionshøjskole, 2022.
Kortlægningsrapport: 'Det lovende er kønsklogt og responsivt'
- Pædagogiske og didaktiske interventioner vedr. køn i naturfag, matematik og STEM-aktiviteter i grundskolen. Af professor Dorthe Staunæs m.fl., Institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU), Aarhus Universitet, 2022
Kortlægningsrapport: 'Det lovende er kønsklogt og responsivt'. Folderversion: 'Kønsklog skole'
- Pædagogiske og didaktiske interventioner vedr. køn i naturfag, matematik og STEM-aktiviteter i grundskolen. Af professor Dorthe Staunæs m.fl., Institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU), Aarhus Universitet, 2022
Midtvejsevaluering af Engineering i Skolen
Af VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd, november, 2022
Evaluering af TV2's julekalender 'Kometernes Jul'
Af VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd, august, 2022
Kortlægning af folkeskolernes adgang til makerspaces
Af Danish School of Education (DPU), Aarhus University, VIA University College og Epinion, 2021.
Minoritetsetniske børn og unges motivation, præferencer og præstationer inden for naturfag og naturvidenskabelige uddannelser
Af Cecilie Fjeldberg Hjarsen, Anne Martens, Nanna Ahrensberg, Mathilde Asmussen og Ditte Bloch Noer, Mino Danmark, 2020.
Rekruttering og fastholdelse af kvinder inden for STEM
Af Stine Thidemann Faber, Anita Nissen og Ann-Elen Orvik, Aalborg Universitet, 2020.
Hvorfor mister piger interessen for STEM-fag? Og hvad gør vi ved det?
Af VILLUM FONDEN, 2019.
Computational thinking - hvorfor, hvad og hvordan?
Af Michael E. Caspersen, Ole Sejer Iversen, Mogens Nielsen, Arthur Hjorth og Line Have Musaeus, It-vest - samarbejdende universiteter, 2018.
Kortlægning af Science-fritidsaktiviteter
Af Tanya Korsgaard, Nana Quistgaard og Jan Sølberg, NEUC, Naturfagenes evaluerings- og udviklingscenter, 2018.
Engineering i skolen - Vidensgrundlag
Af Peer Daugbjerg, Lars Brian Krogh, Keld Nielsen og Martin Krabbe Sillasen, VIA University College, 2018.